नमस्कार (Godmorgon på hindi)

Men Godmorgon mina vänner. Jag valde att ha med översättningen i rubriken så att alla kan lära sig. För jag menar, väl på plats i de olika länderna kommer vi inte direkt att blogga på svenska. Det förstår väl varje människa?
Igår togs ett stort steg för mänskligheten, nej jag menade för oss, i vägen mot Afrika. Vi betalade nämligen flygbiljetterna från Delhi till Gaborone. Och nu, nu kom nervositeten, kommer Amanda bli överkörd av en helig ko så Linda får åka ensam till Botswana? Kommer någon av oss vilja strypa den andra lagom till Kerala, med tanke på att vi ska vara med varandra dygnet runt i fyra månader? Kommer vi träffa Mma Ramotswe? Bör vi ta med en helig ko till henne? Detta är svåra frågor, men jag återkommer med svaren. Kanske när Amanda vaknat vid tolvsnåret?

इतनी देर( På återseende på hindi, för er som inte lärt er än som sagt)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0